Iată 7 curiozității importante despre cafea. Bine de știut pentru consumatorii de cafea

Mulți dintre noi au experimentat dependența de cafea chiar de dimineața începând ca un ritual sacru în care o ceașcă fierbinte devine esențială.

Cu toate avertismentele medicilor cu privire la efectele negative ale consumului de cafea, mulți se întreabă dacă este cu adevărat dăunătoare.

Într-adevăr, există unele date interesante despre consumul de cafea. De exemplu, compozitorul Beethoven și filosoful Voltaire erau mari amatori de cafea. Voltaire consuma 50 de cești de cafea in 24 de ore și a trăit 83 de ani.

Se pare că băutura nu doar că nu este dăunătoare, ci poate aduce și beneficii.

Iată 7 aspecte fascinante despre cafea:

1. Sporește activitatea mentală:

Cafeina din cafea ne face mai atenți și îmbunătățește concentrarea. Adăugarea zahărului stimulează zonele cerebrale pentru sarcini cognitive.

2. Crește tensiunea arterială:

Cafeaua poate ajuta persoanele cu hipotensiune, dar poate accelera ritmul cardiac la cei sensibili. În schimb, hipertensivii pot consuma cafea cu încredere.

3. Fortifica imunitatea

Consumul zilnic moderat de cafea poate contribui la un sistem imunitar mai puternic și îmbunătățește sănătatea cardiovasculară și digestivă.

4. Alină durerile de cap:

Cafeaua nu înlocuiește analgezicele, dar conține cofeină care poate îmbunătăți eficiența acestora.

4. Reducerea stresului și a depresiei:

Consumul de cafea stimulează producția de dopamină și serotonină, hormonii fericirii, ceea ce poate ajuta la combaterea stresului și a depresiei.

5. Sporește capacitatea memoriei

Cafeaua poate îmbunătăți memoria pe termen scurt, cu informații procesate ulterior în memoria pe termen lung.

6. Ajuta la pierderea în greutate:

Cofeina stimulează secreția hormonului leptină, contribuind astfel la scăderea în greutate. Persoanele care consumă cafea pot avea mai mult succes în antrenamentele sportive.

Dacă ești un iubitor de cafea, poți continua să te bucuri de această plăcere.

Cu toate acestea, ar trebui să optezi pentru cafea din boabe, deoarece cafeaua solubilă conține mai puțină cofeină și aditivi chimici. Nu uita să consumi apă pe lângă cafea pentru hidratare.